کلینیک روانشناسی رامانکلینیک روانشناسی رامانکلینیک روانشناسی رامان
65522011-۰۲۱
info@ramanclinic.ir
شهریار-فاز یک شهر اندیشه- مجتمع ظفر-طبقه دوم واحد 4، بلوار دنیامالی، پلاک ابتدای، جنب بانک ملت

چگونه از روانشناس می توان کمک گرفت؟

چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم |کلینیک روانشناسی رامان

شاید باورتان نشود که میلیون ها آمریکایی با مراجعه به روانشناس از افسردگی و سایر مشکلات عاطفی رهایی یافته اند ؟

ولی باز هم در آمریکا و در بسیاری از نقاط دنیا کسانی هستند که برای مراجعه به روانشناس و کمک از روانشناس خوب مردد هستند ، مقاله «چگونه از روانشناس می توان کمک گرفت» راهنمای خوبی است که با پرسش و پاسخ برخی اطلاعات اساسی را به شما می دهد .

چرا مردم استفاده از درمان را در نظر می گیرند؟

درمان روانشناسی ،توسط روانشناس خوب مشارکت بین یک فرد و یا مراجع برای درمان و یک متخصص مثل روانشناس است که دارای مجوز و آموزش و علاوه بر آن دوره های متعدد تخصصی را برای درمان و مشاوره گذرانده است

تا بتواند به مراجعین و مردم کمک کند تا احساسا خود را درک کرده و انها بتوانند در تغیر رفترا به خود کمک کنند .

 بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت روانی ، یک سوم بزرگسالان در ایالات متحده با مشکل عاطفی یا سوء مصرف مواد روبرو هستند. تقریباً 25 درصد از جمعیت بزرگسال در برخی موارد از افسردگی یا اضطراب رنج می برند.

افراد اغلب تحت شرایط زیر درمان را در نظر می گیرند:

  • مراجعین به روانشناس خوب ، یک احساس غم انگیز و طولانی مدت از غم و درماندگی را احساس می کنند و در زندگی خود امید به آینده ندارند.
  • مشکلات عاطفی آنها باعث می شود افت کاری روزمره می شود .و روز به روز برای کار کردن برای سخت میشود. به عنوان مثال ، آنها نمی توانند روی تکالیف تمرکز کنند و در نتیجه عملکرد شغلی آنها دچار مشکل می شود.
  • رفتار آنها برای خود یا دیگران مضر است. به عنوان مثال ، آنها بیش از حد الکل می نوشند و بیش از حد پرخاشگر می شوند.
  • چنین افرادی بی حوصله و حساس میشوند و از مشکلات عاطفی پیش روی اعضای خانواده یا دوستان نزدیک ناراحت می شوند.

تحقیقات در مورد اثربخشی درمان چه چیزی را نشان می دهد؟

تحقیقات روانشناسان حاکی از ان است که درمان به طور موثری افسردگی و اضطراب و علائم مرتبط با آن مثل درد ، خستگی و حالت تهوع را کاهش می دهد. همچنین مشخص شده است که درمان روانشناسی باعث افزایش امید برایبقا برای جراحی قلب و بیماران سرطانی می شود و می تواند تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

 تحقیقات به طور فزاینده ای از این ایده حمایت می کند که سلامت عاطفی و جسمانی بسیار نزدیک هستند و درمان می تواند وضعیت کلی سلامت فرد را بهبود بخشد.

شواهد قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد اکثر افرادی که حداقل چندین جلسه درمان دارند از افراد درمان نشده با مشکلات عاطفی بسیار بهتر هستند. 

یک مطالعه بزرگ نشان داد که 50 درصد از بیماران پس از هشت جلسه بهبود قابل توجهی داشتند در حالی که 75 درصد از افراد تحت درمان تا پایان شش ماه بهبود یافتند. روان درمانی با کودکان از نظر اثربخشی مشابه درمان با بزرگسالان است.

چگونه می توان یک روانشناس واجد شرایط برای درمان پیدا کرد؟

انتخاب روانشناس خوب یک موضوع بسیار شخصی است. یک روانشناس که با یک فرد بسیار خوب کار می کند ، ممکن است برای شخص دیگری انتخاب خوبی نباشد. 

چندین راه برای مراجعه به روانشناسان واجد شرایط وجود دارد ، از جمله موارد زیر:

1- جستجو در اینترنت و مراجعه به سایت پزشک خوب و سلامتی 24

  • 2-استفاده از تجربیات دیگران که خودشان از روانشناس خوب و مجرب استفاده نمودند.
  • 3-بسیاری از انجمن های روانشناسی دولتی خدمات ارجاع را انجام می دهند که افراد را با ارائه دهندگان مجوز و صلاحیت بهداشت روانی در تماس می کند.
  • از پزشک خود (یا سایر متخصصان بهداشت) برای ارجاع بخواهید. به پزشک بگویید که در انتخاب روانشناس چه چیزی برای شما مهم است تا او بتواند پیشنهادات مناسب را ارائه دهد.
  • برای یافتن فهرست انجمن بهداشت روانی محلی یا مرکز سلامت روان جامعه ، در دفترچه تلفن یا اینترنت جستجو کنید و این منابع را برای مراجعات احتمالی بررسی کنید.
  • از خدمات روانشناس یاب APA استفاده کنید .

در حالت ایده آل ، شما بیش از یک فرصت خواهید داشت. تماس بگیرید و فرصت را به صورت تلفنی یا حضوری درخواست کنید تا از روانشناس سسوالاتی بپرسید. ممکن است بخواهید در مورد مجوز و سطح آموزش وی ، روش درمان ، مشارکت در برنامه های بیمه و هزینه ها سوال کنید. چنین بحثی باید به شما کمک کند تا گزینه های خود را مرتب کرده و شخصی را انتخاب کنید که فکر می کنید با او تعامل خوبی دارید.

اگر درمان را شروع کنم ، چگونه باید سعی کنم بیشترین سود را از آن ببرم؟

رویکردهای زیادی برای درمان سرپایی و قالب های مختلفی وجود دارد که ممکن است در آن ایجاد شود ، از جمله درمان فردی ، گروهی و خانوادگی. علیرغم تفاوتها ، همه درمانها یک فرایند دو طرفه است که به ویژه هنگامی که بیماران و روانشناسان آنها صراحتا با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند ، خوب عمل می کند. تحقیقات نشان داده است که نتیجه درمان زمانی بهبود می یابد که روانشناس و بیمار در مورد مشکلات اصلی چیست و چگونه درمان می تواند کمک کند.

شما و روانشناس خود هر دو در برقراری و حفظ یک رابطه کاری خوب مسئولیت دارید. انتظارات خود را با روانشناس خود روشن کنید و هر گونه نگرانی را که ممکن است بوجود آید به اشتراک بگذارید. درمان وقتی بهترین نتیجه را می دهد که در تمام جلسات برنامه ریزی شده شرکت کرده و در مورد هر جلسه ای که می خواهید در مورد آن بحث کنید ، کمی فکر کنید.

چگونه می توانم ارزیابی کنم که آیا درمان خوب کار می کند؟

با شروع درمان ، باید اهداف واضحی را با روانشناس خود تعیین کنید. شاید شما می خواهید بر احساس ناامیدی مرتبط با افسردگی غلبه کنید. یا شاید دوست دارید ترس را کنترل کنید که زندگی روزانه شما را مختل می کند. به خاطر داشته باشید که انجام برخی کارها نسبت به بقیه به زمان بیشتری نیاز دارد.

شاید برایتان سوال شود در روند درمان چه زمانی احساس می کنیم روان شناس خوبی را پیدا نمودیم ، پس از چند جلسه ، اگر احساس می کنید تجربه واقعاً یک تلاش مشترک است و شما و درمانگر از یک رابطه خوب لذت می برید ، نشانه خوبی است. از سوی دیگر ، اگر احساس کردید زمانی که در روند درمان هستید مدتی احساس می کنید “روند درمان و تمرین ها های شما استپ کرده اید” یا فاقد راه هستید ، باید با روانشناس خود ملاقات داشته باشید.

چه مواقعی به روانشناس مراجعه کنیم

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که یک روانشناس سرد و بی علاقه به نظر برسد یا به نظر نمی رسد شما را مثبت و به درستی ارزیابی کند. درچنین مواردی ، یا اگر جنبه های دیگر رویکرد او را زیر سوال می برید ، به روانشناس خود اطلاع دهید. اگر فکر می کنید در مورد قطع درمان فکر می کنید ، با روانشناس خود صحبت کنید. مشورت با یک متخصص دیگر ممکن است مفید باشد ، به شرطی که به درمانگر خود اطلاع دهید که به دنبال نظر دوم هستید.

بیماران اغلب طیف وسیعی از احساسات را در طول درمان احساس می کنند. برخی از تردیدها در مورد درمان که ممکن است افراد به خاطر مشکل در بحث تجربیات دردناک و نگران کننده ایجاد کنند. وقتی این اتفاق می افتد ، در واقع می تواند یک علامت مثبت باشد که نشان می دهد در حال بررسی افکار و رفتارهای خود هستید.

شما باید مدتی را با روانشناس خود خاطرات و گذشته را مرور کنید تا پیشرفت خود را (یا نگرانی خود از پیشرفت کافی) بررسی کنید. اگرچه ملاحظات دیگری نیز بر طول مدت درمان تأثیر می گذارد ، اما موفقیت در رسیدن به اهداف اولیه شما باید عامل اصلی تصمیم گیری در مورد زمان پایان درمان شما باشد.

درمان رفتاری آسان نیست ، اما مراجعینی که مایلند در مشارکت نزدیک با روانشناس خود کار کنند ، اغلب از ناراحتی های احساسی خود رهایی می یابند و زندگی مولد و رضایت بخشی تری را آغاز می کنند.

منبع :با تلخیصی از انجمن روانشناسی آمریکا

پیام بگذارید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

X